Pick-upy byly, jsou a budou specifickou kastou. Prioritně byly navrženy pro práci v tvrdých podmínkách, stále častěji však hrají roli imidžotvorného auta. V případě Toyoty je ovšem Hilux stále ve velké míře využívají pracovny, proto i tento model zařadili do divize Toyota Professional. Ta poskytuje na všech již existujících prodejních místech prvotřídní péči pro náročné profesionální řidiče, kterým musí auto sloužit za všech okolností. Navíc Toyota plánuje vytvořit i speciální showroomy Toyota Professional pro lehká užitková vozidla. Zůstal jsem přímo opařený, když jsem v záručních podmínkách viděl 5letou záruku nebo nájezd 250 000 km. To jsou na pracovní, často namáhané auto na hranici extrému skutečně slušná čísla. Toyota tedy Hiluxu věří a po týdenní zkušenosti mu věřím i já. Ne nadarmo je jedničkou na trhu.
S novou tváří…
Nový Hilux dostal do vínku modernější linie. Změny se dotkly masky chladiče, nárazníků a švihácký pick-up vypadá moderněji i díky novým LED předním a zadním světlům. Když jsem zmiňoval, že terénní pick-upy často jen vytvářejí drsnou image svému majiteli, tak musím říct, že se mi líbí barevná trikolora testované verze, která střídá dominantní zelenou, početnou šedou a černou barvu. Za kabinou je navíc mohutný sportovní spoiler, který v kombinaci s elektrickou roletkou zlepšuje proudění vzduchu za vozidlem, ale mírně ukrajuje z velikosti ložné plochy. Jsem velmi rád, že Hilux je pořád tvrdým a robustním autem. Nepamatuji si auto, které by mělo tak těžkou přední kapotu bez plynových vzpěr. Podobnou sílu potřebujete vynaložit i na otevírání dveří ložné plochy, která využívá klasických pantů bez pomocných vzpěr. Taková jednoduchá řešení vydrží věky a o to jde. U korby s automatickou elektrickou roletkou s odvodňovacími kanálky mi vadily jen dvě kotvící oka na bočnicích a fakt, že si v Toyotě mohla trochu více pohrát se skrytím elektroinstalace, při které hrozí poškození převáženým materiálem. Ložný prostor je osvětlen po bocích dvěma LED pásky. Užitné zatížení Hiluxu představuje jednu tunu a podlaha včetně stěn korby testovaného modelu jsou chráněny pryžovou vanou. Centrální zamykání i pro sklápěcí dveře korby je výsadou nejvyšší výbavy, stejně tak i zmiňovaná elektrická roleta.
Pro mě je malou zvláštností interiér. Materiály a zpracování jsou v Hiluxu na výborné úrovni, ale zatímco v menším rodinném modelu RAV4 mi např. ovládání klimatizace přišlo mohutné a vhodné i pro obsluhu v rukavicích, zde je vše navrženo jako v běžném osobním autě, takže image tvrdého drsňáka v interiéru změkne. Novinkou pro modernizovaný interiér je hlavně infotainment s 8palcovým displejem, i když, řekněme si, na rovinu, grafikou určitě neokouzlí, ale ani neurazí. S výjimkou nejnižší výbavy je standardem couvací kamera, kterou určitě doporučuji, jelikož za korbu se kdykoli může skrýt nízké sportovní auto. Audiofily potěší i příplatkové audio JBL s 9 reproduktory, které malou kabinu velmi slušně ozvučí. K posedu za volantem bych určitě přivítal možnost delšího osového posunu volantu.
… as novým srdcem
Toyota vyslechla lid a nabídku motorů obohatila o větší 2,8litrový agregát. Hilux ještě nikdy nebyl tak silný jako s ním, přitom je zajímavé, že s ním úspornější a s větší porcí žádaného točivého momentu než se základní 2,4. Já bych při volbě motorizace neváhal a to zejména tehdy, plánujete-li pravidelně táhnout vozíky. Připomenu, že tento motor spárovaný s manuální převodovkou má nižší porci točivého momentu o nezanedbatelných 80 Nm, ale poskytuje jej v širším spektru otáček. Také má nižší spotřebu o přibližně jeden litr, který automat dobíhá v komfortu. Toyota upravila i nastavení rámového podvozku. O odpružení zadní nápravy se nadále starají listové pružiny, takže bez zátěže očekávejte odskakující masáž odzadu při průjezdu příčných nerovností. O možnosti uzamknout zadní diferenciál, redukci nebo asistentovi sjezdu z kopce není třeba mluvit, jsou samozřejmostí. A co dodat na závěr? Hilux je kus solidně postaveného pracovně-imageového auta ve vysoké výbavě, kterému se velmi těžko něco velkého vyčítá, vše jsou to vysloveně maličkosti.
https://denik30tky.cz/odhalena-ramena-jsou-vhodna-pro-kazdou-prilezitost/
https://glamourcasopis.cz/kvetiny-na-narozeniny-vasi-partnerku-jiste-potesi/
https://luo.cz/milujete-jeseniky-zde-je-jen-par-tipu-na-vylet-do-jeseniku/